Milieu Centraal - Digital strategie

Digitale strategie Milieu Centraal

In samenwerking met Milieu Centraal hebben we in twee strategische workshops en meerdere verdiepende gesprekken gewerkt aan het vormgeven van hun digitale strategie waarin een aantal thema's centraal stonden.

Digitale Strategie

Tijdens dit traject werd duidelijk dat een aanscherping van de merkstrategie noodzakelijk was om de positionering en relevantie van het platform verder te versterken. Ook is er gekeken naar de invloed van AI op de organisatie, de medewerkers en de maatschappij.

Daarnaast ontdekten we de behoefte aan een nieuwe digitale architectuur om toekomstbestendig te kunnen opereren. Wij adviseerden een headless development-aanpak, waarmee Milieu Centraal content flexibel via API’s kan distribueren naar verschillende partners en kanalen. Deze technologische keuze speelt in op de groeiende behoefte aan schaalbaarheid en efficiëntie in contentdistributie, zonder in te boeten op gebruiksvriendelijkheid of snelheid.

Door ook de kansen en toepassingen van AI te integreren, hebben we een digitale roadmap gerealiseerd die innovatie en inhoud combineert. Dit zorgt ervoor dat Milieu Centraal klaar is om met partners samen te werken en hun impact op de doelgroep op een duurzame en slimme manier te vergroten.